.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عظيم‌ترين نماز جمعه تاريخ انقلاب به امامت حضرت آيت الله خامنه اي
من در خطبه ها از کسی اسم نمی برم ولی چون اسم برده شده ، من هم نام می برم و مشخصا از آقای هاشمی و ناطق نوری یاد می کنم. آقای هاشمی را من از سال 1336 یعنی از 52 سال قبل از نزدیک می شناسم . ایشان از اصلی ترین افراد نهضت بود در دوران مبارزات . بعد از پیروزی انقلاب هم از موثرترین شخصیت ها بود در کنار امام و بعد هم در کنار رهبری تا امروز ...

ند بازتاب آنلاین :  نماز جمعه تهران ، دقایقی پیش آغاز شد و حین ورود مقام معظم رهبری به جایگاه ،نمازگزاران با شعار های خود از جمله"خونی که در رگ ماست ، هدیه به رهبر ماست" ، " این همه لشکر آمده ، به عشق رهبر آمده" ،"لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است" ، " وای اگر خامنه ای حکم جهادم  دهد" و ... برای دقایق طولانی به اظهار احساسات خود نسبت به رهبر معظم انقلاب پرداختند.
*خطبه اول نماز ، در حالی آغاز شد که علاوه بر دانشگاه تهران ، خیابان های اطراف نیز مملو از جمعیتی است که در اولین جمعه پس از انتخبات 22 خرداد و حوادث بعد از آن ، برای شنیدن خطبه های مهم رهبری گرد هم امده اند.

فرازهای مهم

* مقام معظم رهبری، با قرائت آیاتی از قرآن ، بر نزول سکینه و آرامش الهی در حوادث و سختی های روزگار بر دل های مؤمنان تاکید کردند.

* مقام معظم رهبری با اشاره به مشکلاتی که نظام در 30 سال گذشته با آنها مواجه شده و در دریای پرتلاطم حوادث ، کشتی انقلاب دچار خدشه نشده است ، این وضعیت را نشانه الطاف الهی دانستند و بر حفظ و پاسداشت این موهبت خداوندی تاکید کردند.

*مبادا هیجان های سیاسی ما را از خدا غافل کند. مبادا بگو مگوهای سیاسی ما را غافل کند که ندانیم کجا می خواهیم برویم و چگونه می خواهیم برویم؟

*مردم ما مردمی مؤمن هستند ، حتی آنانی که در ظاهر و سیما ، گمان نمی رود این گونه باشند ، می بینیم که دل هایشان متوجه خداست.

*خدایا این ملت مقتدر و مظلوم را در مقابل دشمنانش به پیرزی برسان.پروردگارا سلام ما را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) برسان.

آغاز خطبه دوم

* در این خطبه مساله انتخابات را مطرح می کنم.
3 مطلب را خطاب به سه دسته عرض می کنم: یک مطلب خطاب به عموم ملت عزیزمان ؛ یک مطلب خطاب به نخبگان سیاسی ، نامزدهای انتخابات و فعالان سیاسی و انتخاباتی و مطلبی را به سران استکبار و سردمداران رسانه های آنان.

درباره مطلب اول که خطاب به مردم عزیز است ،حرف من عبارت است از یک دنیا تجلیل و تعظیم و تشکر.
من دوست ندارم با مخاطبانم مبالغه کنم ولی دراین باره هر چه با مبالغه هم صحبت کنم ایرادی ندارد. کار بزرگی کردید . انتخبات 22 خرداد نمایش عظیمی بود از روح مشارکت جوی مردم در اداره کشور.


*نسل جوان ما نشان داد که همان شور و سیاسی را که در نسل اول داشتیم را دارد با این تفاوت که در انقلاب و جنگ ، هیجانات انقلاب و جنگ بود ولی حالا که اینها هم وجود ندارد ، باز هم شور و شعور وجود دارد که ارزشمند است... یک تعهد جمعی احساس می شود برای حفظ کشور و انقلاب.

*مردم! این انتخابات برای دشمنان شما  یک زلزله سایسی و برای دوستان شما یک جشن تاریخی بود.تجدید پیمان با امام و انقلاب بود و برای نظام فرصتی برای نفس تازه کردن و حرکت های بزرگ تر.
این انتخابات مردمسالاری دینی را به رخ مردم عالم کشید و همه عالم دیدند که مردمسالاری دینی چیست.

*اعتماد به نظام در این انتخابات مشخص شد و دشمنان می خواهند این اعتماد را در هم بشکنند. این اعتماد بزرگترین سرمایه نظام است.دشمنان می خواهند ایجاد تردید کنند در باره این انتخابات. دشمنان می خواهند این اعتماد را بگیرند و این ، آسیبش از آتش زدن بانک و اتوبوس بیشتر است.

* رقابت های انتخاباتی ، رقابت های کاملا آزاد ، جدی و شفاف بود و همه دیدند. به قدری این رقابت ها و مناظره ها شفاف و صریح بود که عده ای به آن معترض شدند وحق هم تا حدودی با آنهاست.

*این چهار نامزد ، همه شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بوده و هستند.
یکی شان رئیس جمهور خدوم و مورد اعتماد است.
یکی نخست وزیر خود من بوده است در مدت هشت سال.
یکی از آنها فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلی دفاع مقدس بود.
و یکی از آنها دو دوره رییس مجلس بوده است.

این رقابت ، درون نظام بود بین عناصر متعلق به نظام که همه شان را از نزدیک می شناسم و خصوصیات رفتاری شان را می دانم و از نزدیک با همه شان کار کرده ام و البته همه دیدگاه هایشان را قبول ندارم و بعضی را برای خدمت به کشور مناسبتر از بقیه می دانم ولی انتخاب با مردم است. خواست من نه به مردم گفته شد و نه لازم بود مردم ان را مراعات کنند... در انتخابات ، دعوا بین نظام و بیرون نظام نیست...مردم هم در چارچوب نظام عمل کردند.

* این مناظره ها ، ابتکار خوبی بود و زد تو دهن کسانی که مدعی بودند رقابت ها نمایشی است.
مناظره ها آثار مثبتی داشت و عیوبی هم داشت.
این که همه شفاف و راحت حرف زدند ، نکته مثبت بود و یک سیلابی از نقد و انتقاد به راه افتاد و همه مجبور به پاسخگویی شدند.
مواضع افراد و گروه ها ، بدون ابهام در مقابل چشم مردم قرار گرفت.
مردم احساس کردند که در نظام اسلامی ،بیگانه به حساب نمی آیند و نظام ،اندرونی و بیرونی ندارد.
یقیناً یکی از علل افزایش میزان مشارکت همین امر بود.
این مناظره ها به خیابان ها هم کشیده شد و به داخل خانه ها هم رفت ...و قدرت انتخاب را بالا برد.

* البته این گفت و گو ها نباید به جایی برسد که به کدورت تبدیل شود. البته خوب است که این مناظره ها در سطوح مدیریتی ادامه یابد (البته بدون عیوبی که خواهم گفت) و افراد خود را در معرض نقد و انتقاد قرار دهند و پاسخگو باشند.
این مناظره ها در طول 4 سال هم ادامه یابد.

*در مواردی ، مناظره ها جنبه تخریبی پیدا می کرد. سیاه نمایی وضع موجود و دوره های گذشته در این مناظره ها مشاهده شد که هر دو "رد" بود.
اتهاماتی مطرح شد که در جایی اثبات نشده است . بی انصافی هایی نسبت به این دولت و دولت های قبل وجود داشت . آقایان احساساتی شدند و لابلای حرف های خوب ، حرف های دیگر هم گفته شد.
... از هر دو طرف هم بود ؛ بنده در این جا در خطبه ای که در حکم نماز است حقایق را باید بیان کنم.
هر دو طرف در این عیب مشترک بودند.
از یک طرف صریح ترین اهانت ها به رئیس جمهور قانونی کشور طرح شد که این امر از چند ماه پیش وجود داشت... رئیس جمهور قانونی کشور را به دروغ متهم کردند ... به رئیس جمهور نسبت های خجالت آوری مانند خرافاتی دادند.

* از این طرف هم کارنامه 30 سال انقلاب کم رنگ  جلوه داده شد.
در مناظره ها اسم افرادی برده شد که عمرشان را صرف نظام کرده اند.
من در خطبه ها از کسی اسم نمی برم ولی چون اسم برده شده ، من هم نام می برم و مشخصا از آقای هاشمی و ناطق نوری یاد می کنم. 
آقای هاشمی  را من از سال 1336 یعنی از 52 سال قبل  از نزدیک  می شناسم . ایشان از اصلی ترین افراد نهضت بود در دوران مبارزات .
 بعد از پیروزی انقلاب هم از موثرترین شخصیت ها بود در کنار امام و بعد هم در کنار رهبری تا امروز.

این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفت و قبل از انقلاب اموال خود را صرف انقلاب می کرد و اینها را جوان ها بدانند . در طول بعد از انقلاب هم هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان اندوخته ای از انقلاب داشته باشد. من البته در موارد متعددی با آقای هاشمی اختلاف نظر دارم که طبیعی است ولی مردم نباید دچار توهم باشند . البته بین ایشان و آقای رئیس جمهور اختلاف نظر هست ،هم در مسائل خارجی و مسال داخلی و نظر آقای رئیس جمهور به نظر بنده نزدیک تر است.

در مورد آقای ناطق نوری هم همین جور ،ایشان شخص خدومی است و در دلبستگی ایشان به نظام وانقلاب هیچ شکی نیست.
من همان وقت به آقای رئیس جمهور هم تذکر دادم چون می دانستنم  ترتیب اثر می دهند.

*رقابت ها تمام شد . همه کسانی که به این 4 نامزد رأی دادند اجر الهی دارند انشاء الله.
خط انقلاب 40 میلیون رأی دارند و نه 24/5 میلیون رأی به رئیس جمهوری منتخب.

* ایشان با تاکید بر عزم جمهوری اسلمی برای پاسداشت رأی مردم تاکید داشتند:11 میلیون رأی را چگونه می شود تقلب کرد و اگر هم کسی اشکالی دارد از مجاری قانونی طی کند... بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت.امروز اگر چارچوب های قانونی شکسته شود ،در آینده هیچ انتخاباتی مصونیت نخواهد داشت.

 * ایشان از سیاسیون خواستند از افراطی گری دست بردارند و افزودندکه اگر نخبگان سیاسی بخواهند برای درست کردن ابرو چشم را در باورند چه بخواهند و چه نخواهند مسوول آشوب ها و خون ها آنها هستند... دست های بیگانگان را ببینید.
 
*باید در صندوق های رأی مشخص شود که مردم چه می خواهند نه در کف خیابان ها. اگر قرار باشد بعد از هر انتخاباتی ، طرفین اردوکشی کنند به خیابان ها ، اصلاً برای چه انتخابات برگزار می شود.
تقصیر مردم چیست ؟ این ها چه گناهی کردند که ما می خواهیم طرفداران خود را به رخ بکشیم؟

*برای تروریست ها هم چه چیزی بهتر از پنهان شدن در میان مردم؟ خون این افرادی که ریخته شده است ، جوابگویش کیست؟ انسان دلش خون می شود از برخی از این قضایا. بروند در کوی دانشگاه ، برای جوان ها و دانشجویان مومن و انقلابی را و نه آن شلوغ کن ها را آن حوادث را درست کنند.

*زور آزمایی خیابانی بعد از انتخابات کار درستی نیست ، من از همه می خواهم به این روش خاتمه دهند و اگر خاتمه ندهند مسوولیت تبعات ، به عهده آنهاست.
تصور غلطی است که فکر کنند با فشارهای خیابانی مسوولان را وادار کنند که زیر بار بروند.تن دادن به مطالبات غیرقانونی شروع دیکتاتوری است.
... اگر کسانی بخواهند ادامه دهند ، آن وقت خواهم آمد و با مردم صریح تر از این صحبت خواهم کرد.

* مشکل دشمنان ایران این است که ملت ایران را هنوز نشناخته اند. فکر کردند اینجا گرجستان است که انقلاب مخملی راه بیندازند.


* آمریکایی هایی که این روزها خود رانگران مردم ایران و حقوق بشر می نامند ، همان هایی هستند که اعضای فرقه داوودی را در خانه ای در آمریکا که شامل زن و مرد و کودک بودن را زنده زنده آتش زدند و این اتفاق در زمان ریاست جمهوری همین بانویی(اشاره به هیلاری کلینتون) بود که این روزها این حرف ها را می زند.

*و سخن پایانی با امام زمان (عج) : ای سید و مولای من! من جان ناقابلی دارم (گریه حضار) ، جسم ناقصی دارم و اندک آبرویی دارم که این را هم خود شما دادید که همه این ها را فدای انقلاب و نثار شما می کنم . سید ما و مولای ما  ،برای ما دعا کن که صاحب این انقلاب شمایی . .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 خرداد 1388
نگاه وحدت بخش مقام معظم رهبری همیشه باعث شده که انقلاب اسلامی با وجود همه فراز و نشیب ها ، مشکلات را پشت سر بگزارد
انشاء الله طرفین هر چه سریعتر به این دعوای سیاسی پایان دهند
نا شناس 29 خرداد 1388
خدای را شاکرم که چنین نظامی را خمینی کبیر پایه گذاری فرمودند
و تا پای وجود در راهش خواهم ایستاد
نا شناس 29 خرداد 1388
معظم له خیلی منصفانه و هنرمندانه اظهار نظر فرمودند. بویژه:
* در خصوص اطمینان نسبت به صیانت آراء ملت ایران و عدم امکان تقلب با وجود اختلاف 11 میلیونی؛
* در خصوص نزدیکتر بودن دیدگاه احمدی نژاد به ایشان در زمینه سیاست خارجی و عدالت اجتماعی برای بنده جالب توجه بود.
* دشمنان خارجی را خوب نشانه گیری کرده بودند.(بویژه انگلیس و دموکرات ها)
* اتمام حجت با قانون شکنان و هشدار به آنها در صورت تکرار بدعت خطرناک کشاندن اعتراض ها به خیابان ها
* اینکه ایران گرجستان نیست و نظام تحت فشارها و بخاطر مصلحت به خواسته های غیرقانونی تن نخواهد داد.
* دفاع از شخصیت خود آقایان هاشمی و ناطق
* تاکید بر ادامه مناظرات در سطح مدیران با رفع عیوب ذکر شده
نا شناس 29 خرداد 1388
سخنانشان منطقی بود. بخصوص در تخطئه احمدی نژاد و میرحسین تند روی هایی که در مناظره ها انجام دادند.
نا شناس 29 خرداد 1388

ان شا الله دعواها تمام شود و معترضان بجای احساسات از روی منطق کار اعتراض شان را ادامه دهند،
ایرانی 29 خرداد 1388
ای کاش این اتفاقات در جامعه ما باعث شود که مسولان کشور بیدار شوند و مشکلات را ببینند و باور کنند که انسانهایی در ایران هستند که برای امرار ماش روزانه خود ناچارند طعم تلخ حقارت را بچشند و خانواده آنها درامد ماهیانه ای برابر با یک بشکه نفت را دارند و تمام تلاشان برای بقا در این روزگار نابرابر حاکم بر ایران است و گناهشان هم این است که ایرانی هستند و در دستگاههای اداری شامل هیچگونه حمایتی نیستند.خواهش میکنم اگر تحمل شنیدن واقعیت را دارید این مطلب را ثبت کنید..

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.